Feci'nin Blogu

2 Ocak 2020 Perşembe

2020’ye girerken : Bugün henüz 2 Ocak …


2020’ye girerken :  Bugün  2 Ocak 2020…  
2 Ocak 2020… Yeni bir sayfa… Yeni bir yıl. Herkes birbirine iyi yıllar diliyor. Esenlik, sağlık, başarı  diliyoruz  durmaksızın. Her şey güzel olacak diyor bazıları. Kırıntısı kalmış birazcık umutlarımızla kararmış kocaman bir dünyayı aydınlatmaya çalışan insanlar. Ben dâhil. Yanımdaki arkadaşım dâhil.  Belli ki  hepimizi yeni yıl heyecanlandırdı.  İşte tam bunları konuşuyoruz sabahın erken saatlerinde.  Aniden zınk diye durdum konuşmanın ortasında.  Ne kadar komiğiz değil mi, dedim. O da hemen şıppadanak  anladı ve önüne bakarak:  evet,  kendimizi  aptal yerine koyuyoruz. Asla düzelmeyecek, dedi.  Aslında ne kadar mutsuzduk hepimiz. İşte bu 31 aralık/ 1 ocak arasındaki zaman diliminde ki bence bu ara 12 saat bile değil kendimizi kandırmaya çalıştık, zavallılar gibi.  Sadece şu göçmenlerin yollarda telef olması denizlerde göllerde bu kışta kıyamette cansız bedenlerini ekranlarda görmek bile yeter derin mutsuzluğumuz için.   Katlanılır gibi değil. (31 aralıkta en yeni olay. Van Gölünde boğulan göçmenler  haberini  daha dün okudum)
-Bak dedim arkadaşıma.  Aslında ne yapmalıyız?
-Ne?
-Bir kere dedim iyice küçüleceğiz. Etrafımızda üç beş kişi.  En yakınlarımız, ailemiz ve en yakın bir iki kişi. Mümkün olduğu kadar az iletişim. TV yok, Gazete yok. Hiçbir şey duymamak ve görmemek lazım. Başka türlü olmayacak.
-Evet, haklısın ama o zaman da olmaz. Dünyadan kop diyorsun. Ama insan olmak bu değil ki. Öyle saman gibi. Hiçbir şey görmeden bilmeden yaşa ve git.
-Bak, mesela.  Daha yeni okudum, dedi. Ocak 1, gol 1.  Soma’da  Termik santral  pat diye  kapandığı için yüzlerce  işçi açıkta kalmış ve  binlerce  evin ısıtma suları  kesilmiş. Bakan, yapacak bir şey yok ülke genelinde alınan bir karar. Halkımız kapansın dedi ve biz de kapattık tesisi diyor. Pat diye kapatmış. İşçileri de çat diye kapının önüne koymuş.  Daha 2020 yeni girmişken.
- Esas korkuncu ÖSYM  imtihanlarında yapılan yolsuzluklar. İtiraf edilmiş. Sistematik bir şekilde 2010 ve 2015 arası soruların çalındığı daha dün itiraf edilmiş . Korkunç. Bunun üzerine ne söylenebilir bilmiyorum.  Bu pislik nasıl temizlenir? Arkasından çorap söküğü gibi gelecek yolsuzluklara, mağdurların feryatlarına nasıl dayanabileceğiz? Bunca haksızlık, bunca adaletsizlik.  Dünya çatlayacak gibi pislikten. Bu haber de bugün manşetlerdeydi.
-Dedim sana kulakları kapayacaksın. Kimseyle konuşmayacaksın. Bak işte şimdi birbirimizle bunları konuştuk. Biz bugün nasıl gülebiliriz? Gülmelerimizi elimizden aldı bu dünya…
Bütün bu kasvetli konuşma sonrasında bu kasvetli konulara takılan aklımla tabii ki hiç gülmeden günlük iş hayatımı yorgun argın tamamladıktan sonra kafamı dağıtayım diye feyse bakıyorum. Yeni yıl mesajlarına göz gezdiriyorum. Mutluluklar  dileyen güzellikler  dileyen  mesajlara.   O sırada gözüm bir paylaşıma takıldı ve başladım okumaya… Nasıl sonuna kadar okuyabildim kendime şaşırıyorum. Bir tanık İstanbul /Büyükada atlarının nasıl vahşice katledildiğini açık açık yazmış. Çok sert. Yaralı atlar ve katil insanlar. Üstelik herkesin haberdar olduğu organize bir katliam.  Normal bir insan o yazıyı bile okuyamaz. Hepimiz bu kötülüğün bir parçasıyız sanki. Bu kötülüğe dayanabildiğimize  ve mesela o yazıyı sonuna kadar okuyabildiğime  göre..
İnsanlığımdan utanıyorum.
2020’nin iyi şeyler getireceğine falan inanmıyorum – Bu yolsuzluklar, bu haksızlıklar, bu katliamlar… Bütün bunlardan geriye ne kalabilir? Biz de yaşıyoruz işte.  Nasıl yaşadığımızı bilmeden.  
O kadar pislik ki her yer. Dünyanı istediğin kadar küçült, istediğin kadar okuma, görme, duyma...  Yine de kirleneceksin.
                                                                  Feride  Cihan  Göktan                                                                                                                      2 Ocak 2020                                                                                                                                                  
                                                                                                                                          
-
-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder