Feci'nin Blogu

4 Mart 2021 Perşembe

KORONA GÜNLÜKLERİ 47

 korona Günlükleri 47   Korona bitiyor mu?


Korona bitiyor mu? Hiç kimse bilmiyor. Ama bugün bizi güneşe çıkardılar.🌞 Gerçekten “bizi” derken hepimizi gördüğüm herkesi demek istiyorum. Hani hürra diye bir deyiş vardır. Bu kalabalığı ve coşkuyu görünce aklıma bu kelime geldi. Hurra! çıkmışız gibi. (Hurra: hep birlikte hep beraber anlamlarında kullanılan bir kelime TDK)) cadde bir kalabalık bir kalabalık. Konuşan gülen insanlar. Kafelerden gelen kahkahalar. Sokak müzisyenleri. Dün ilk defa çıktım. Sadece bu kalabalıkta bir yürüyüş özlemiyle. Arkadaşım daha sakin bir yerlerden yürümemiz için uyarıyor ama bir yandan  bu cümbüşü de kaçırmak istemiyoruz. Bir kadın tek başına oturmuş üç kişilik pasta yiyordu. Gözlerimle gördüm. Kafede oturup pasta yemeyi özlemiş belli ki. Pastanesiz ve pastasız kalmış .  Bugün de ben kafama koydum bir kafede oturacağım. Herkes hurra oturmuş. İnsanlar insanları özlemişler. Sere serpe otuyor sohbet kırla gidiyor. Kafe elemanları mutlu. Zıp zıp zıplayıp geliyorlar, gidiyorlar. Yan taraftaki kadın kilosuna aldırmadan kocaman bir tabak patates kızartmasını çekmiş önüne. Habire yiyor. Kız kardeşime ben de yiyeceğim diyorum. Şu korona yasağında en çok özlediğim şey bira /patates kızartması. Beni zor tutuyor. Bu ilk gün biraz sabırlı ol. Bu daha fragman diye. Duruyorum. En iyisi  kahvemi içerken öyle sessizce oturup yeni gelecek günlere  alışmaya çalışmak. Dediği gibi bu bir fragman. Esas bundan sonra neler olacak? Bakalım, neler göreceğiz? Bir tedirginlik.

Şimdi vaka sayıları artıyor fakat hasta yoğun bakım sayısı ve vefat sayıları azalmakta. Böyle bir durumda bence… telaşlanmadan bekleyip görmemiz gerekir. Çünkü önemli olan yoğun bakım sayılarının ve dolayısı ile ölüm hızının artmaması. Sinovac aşısının bu konuda çok etkin hatta yüzde yüze varan bir etkinliği var deniyor. (Dünya Sağlık Örgütü Beyanı) tabii ki bu durum çok umut verici.😊 Belki de bu mutasyonlarla da kovid 19 etkinliği azalacak. Yani fragman güzel bir filmin habercisi olabilir. Bu iyimser bakış … kötümser bakışı söylemek istemesem de eklemek gerekir ki aşılar daha tamamlanmadı.  O zaman şu anda filme 5 dakika ara verildi, kâbus daha da kötüleşerek devam edecek.😨 Ama şu andaki verilere bakılırsa umarım böyle olmaz. Ben hep iyimser taraftayım.

 Şurası gerçek ki korona daha bitmedi. İnşallah iyimser düşündüklerim gerçekleşir. Bu iki gün güzel bir filmin fragmanıdır.  Bekleyip göreceğiz.

Nazım Hikmet'in o meşhur güzelim şiirini biliyorsunuzdur. O tek kişi çıkmış mahpustan biz hurra çıktık bugün.


Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar.
Ve ben ömrümde ilk defa gökyüzünün
bu kadar benden uzak
bu kadar mavi
bu kadar geniş olduğuna şaşarak
kımıldamadan durdum.
Sonra saygıyla toprağa oturdum,
dayadım sırtımı duvara.
Bu anda ne düşmek dalgalara,
bu anda ne kavga, ne hürriyet, ne karım.
Toprak, güneş ve ben.. bahtiyarım .

Nazım Hikmet Ran 




2 yorum:

  1. Valla su gibi bir çırpıda okuyuvermişim..Ben de hep iyimser taraftayım..İnşallah da öyle olacak..

    YanıtlaSil