Feci'nin Blogu

21 Ocak 2023 Cumartesi

Romantik mi? Robotik mi?

 

Romantik mi?  Robotik mi?

Artık bilgi akışı o kadar hızlı ki nereyi takip edeceğimiz nereyi okuyacağımızı şaşırmış hatta serseme dönmüş vaziyetteyiz. Akış devamlı. Bu hızlı devinimde kürekleri de elden bırakmamak gerek. Yoksa zihin paramparça olacak. Ben bugün ne yaptım?  Bugün iki farklı arkadaşımdan gelen iki farklı iletiyi yazmak için kafamda birleştirdim. Neden? E daha da hızlanmak için . Hem hızlanmak hem de birleştirerek sadeleşmek için.  Neden hibrit teknoloji, hibrit sanat varken hibrit ileti veya hibrit makale olmasın?😂 yaptım  oldu.. 

Şimdi anlatayım: ilk gördüğüm ileti sevgili arkadaşımın bir face iletisi. Bir video paylaşmış.  Üstüne de not düşmüş. 80’li yılların reklamlarından bir örnek diye. Aşağıya alıyorum. Üstünü tıklarsanız mutlaka hatırlayanlarınız vardır. Bir rakı reklamı. (Gerçi TV’de yasak ama isterseniz hatırlamak için hızlıca(!) bakın)

https://www.youtube.com/watch?v=eYgIw9XA4I0

 Rakı ve zamanı birleştirmiş. İki adam uzun uzun edebiyat yapıyor, aşktan bahsediyor, terk edilmişlikten, pişmanlıklardan. Seyredince yuh dedim ne kadar romantikmiş 😂insanlar o zamanlar.  film gibi. uzun uzun film seyreder gibi seyrediyorlarmış. Şimdi olsa sıkıntı basar hepimizi. Hemen kanal değiştiririz.(ben şahsen sıkıldım) Günümüzde reklamların değeri saniyelerle ölçülüyor. Her şey hızlı.⏫ Artık böyle yavaş olma, yavaş seyretme, yavaş konuşma filan yok. Mümkün olduğu kadar hızlı. İnsanlıktan da yavaşça çıkıyoruz haliyle. Robotlaşıyoruz …

işte tam aklımdan bunlar hızlıca geçerken başka bir arkadaşımdan bir vatsup mesaji geldi. Aceleyle 🙃ona da baktım.  

https://www.dailymotion.com/video/x8he4t2

2023 Davos Ekonomi Zirvesi'nden bir sergi. Yapay zekanın muhteşem bir sanat gösterisi. İnsan ruhundan değil makine beyninden çıkan sanat… Romantik ve muhteşem görüntüler. Bilimin zaten hızla robotlaştığını kabullendik. Ama sanat… evet o da. Üstelik bedenimiz ve zihnimiz gittikçe hızlanırken  biz de  gittikçe robotlaşıyoruz. Haliyle romantizm yavaşlıyor hata çoğumuzun hayatından neredeyse çıktı...insan ruhu çoraklaşıyor. zamanla yarışmak da aslında bu. Gittikçe makineleşmek demek. 🤖

             Bu dünya nereye gidiyor arkadaşlar? Hepimiz farkındayız da …😢

            O halde  yine romantizme sığınarak  Adalet Ağaoğlu’na bir gönderme yapalım: 

           “Mademki robotlaşacağız, içelim bari” Bakın bu da hızlı bir reklam sloganı gibi oldu. Kısacık. Ne o öyle uzun uzun. Aşkmış, evlenmekmiş … saçma sapan😂😂😂.

                                                                                                       Feride Cihan Göktan / 2023 ocak 

                                                                                                                   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder