Feci'nin Blogu

24 Temmuz 2024 Çarşamba

YAZMASAM ÇATLAYACAĞIM 2

             YAZMASAM  ÇATLAYACAĞIM 2 



Ya gerçekten bu ülkede haber dinlememek gerek. TV seyretmiyorum haberlere bakmıyorum diyen arkadaşlarımı boş vermiş ve sorumsuzlukla suçladığım  için özür diliyorum 🙏ve bu düşüncemi  tamamıyla geri alıyorum. Gerçekten. Çünkü duyduklarıma inanamıyorum. Eğer buraya yazmasam akıl sağlığım bozulacak. Ya şimdi haberlerde duyduğum şeye yine inanamadım. Dehşete düştüm.🤔

Ya geçenlerde bu ülkede imar affı nasıl çıkar nasıl böyle kafaya göre oturtulmuş evlere nasıl ruhsat verilir diye yazmıştım. (İmar affı, imar barışı adı ile ilk defa Turgut Özal   hükûmeti  zamanında (1984) de  çıkmış ve  aralıklarla  20 den fazla uygulanmıştı ) Meğer daha da beteri varmış: 👺2018’de hükûmet imar affına ek bir yasa çıkararak yapı kayıt belgesi ve ruhsatı almak isteyenlere  yani kaçak yapının sahiplerine  kendilerini denetleme imkanı vermiş.. Anlatabiliyor muyum? 🙄 Yani mesela ben kaçak kat yükselttim veya kirişleri ve betonları kafama göre ayarlayıp kırıp dökerek hiçbir bilimselliği ve teknik bilgisi olmadan bir ev yaptım. Yapı bina ruhsatını alırken ben diyorum ki benim kaçak yaptığım bu ev sağlamdır. Bana ruhsatımı verin. Tekrar anlatabiliyor muyum diye sorayım.  Hiçbir teknik bilgisi ve mesleki sorumluluğu olmayan Ahmet efendi kendi kaçak evinin sağlamlığını beyan ediyor ve ona yapı ruhsat veriyorlar. Bu deprem kuşağı ülkesinde…😳 

 Kanun maddesi şöyle: Yapının depreme dayanıklılığı hususu malikin sorumluluğundadır. Geçici Madde 16- (Ek: 11/5/2018-7143/16 md.).  Bu nedenle bugüne kadar yıkılan evlerden ve ölen canlardan kamu sorumlu değilmiş.

Bu garabeti 6 yıl sonra AYM bozduğu haberi üzerine bugün duydum. İnanılacak gibi değil. O zaman kamu neden var? bu kadar hayati ve bu kadar yıkıcı olan bir deprem kuşağında yaşayan bir ülke için kamu ve yetkili kamu görevlileri  neden var? Bu kadar hayati bir mesele bu kadar teknik bir mesele kaçak binanın sahibine bırakılır mı ya? Gerçekten inanılacak gibi değil.😲

Neyse bugün alınan AYM  kararı ile artık kamu görevlileri de sorumlu olacak ve yıkımlar hakkında tazminat davası açılabilecekmiş.

Ölen öldü, yıkılan yıkıldıktan sonra nasıl bir tazminat ödenecek dersiniz?😥

En azından belki bir daha imar affı gibi sonu ölüme ve yıkıma çıkan ucube yasalar çıkmaz.

Bugün alınan bu kararı da buraya ekliyorum: asabınız bozulmasın istiyorsanız okumayın valla. neyse ben anladığım kadar yazınca çıldırmaktan kurtuldujm gibi. 

https://artigercek.com/guncel/aymden-kritik-imar-barisi-karari-binalarin-depreme-dayanikliligindan-kamu-da-312023h#:~:text=AYM%20%C4%B0LG%C4%B0L%C4%B0%20D%C3%9CZENLEMEY%C4%B0%20OYB%C4%B0RL%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20%C4%B0LE,Anayasa'ya%20ayk%C4%B1r%C4%B1%20oldu%C4%9Funu%20vurgulad%C4%B1.



1 yorum: