Feci'nin Blogu

6 Şubat 2018 Salı

Bir Kitap


 
                                         Çatlak Kızlar Sağlam Kapıda
 
 

İki gün önce akaşamüstü yorgunluğum  ile  daha eve girmeden  apartman görevlisi iki tane postane teslimatınız var dedi. Baktım, biri bankadan gelen bir evrak.  Açmadan çantama attım. Sevimsiz bir şey. Diğeri bir paket ve içinden bir kitap çıktı. Neredeyse  30 yıllık apartman görevlimiz Veli ile birlikte heyecanla  okuduk ismini. Çatlak Kızlar Sağlam Kapıda... Allah Allah nasıl bir kitap bu, dedi Veli. İki kızı var, bir an irkildi garibim. Güzel isim dedim. Kızlar biraz çatlak olmalı. Başka türlü olmaz Veli, diyerek kapıdan içeri girdim keyifle.

Valla bunca işimin arasında kitap beni çekti. Gel, deyip duruyor. Bir de, gün içinde servis yolculuğunda yarım saat en çok bir saat okuyabildiğim kitabımı da kaybetmişim. Yapılacak bir şey yok. Başladım okumaya. Kitap 166 sayfa. Böyle az sayfalı kitapları severim. Satır aralıkları ve harf boyutları uygun. Boyu posu uygun bir kitap yani. İsmi de çok çekici.

Kitap iki bölüm  İlk bölüm küçük bir kızın ben diliyle anlattığı aile içi ilişkiler. Bir zaman dilimi de var. Küçük kız bu bölümde büyümeye devam ediyor. Anladığım kadarı ile Orta Anadoluda bir kasabada geçiyor, Ankaraya  yakın. Sıcacık bir anlatım. Hani bir aile içinde her ailenin geleneği ve göreneğine göre  devam eden bir ilişkiler yumağı vardır bazen çözülen çoğunlukla çözülemeyen. Komik ,hüzünlü, çoğu zaman karmaşık. Sıradan insan ilişkilerinin o tuhaf gizemi. Ayten Kaya Görgün, bu ilk bölümde, sıradan bir ailenin hiç de sıra dışı olmayan son derece olağan  ilişkilerindeki çatışmaları,  üstü örtülü aile içi duyguları, bazen güldürecek bazı da hüzünlendirecek  bir coşkuyla anlatıyor. Çok sevdim. Özellikle bahsettiğim bu ilk bölümünü.

İkinci Bölüm daha farklı. Bu bölümde  sanki bir sahne kurulmuş. O yoksul şartlarda büyüyen çatlak kız,  girdiği sağlam bir kapılarda başına gelenleri anlatıyor. Birinci bölüme göre daha öznel, belki daha az sürükleyici. Ama bu bölümde de,  ileride hatta şimdi bile geçtiğimiz 15 temmuz  Darbe Hareketine dair  belgesel tadında ip uçları var. Bu yönden de ilgi çekici. Ayrıca Gülhane Askeri Tıp Akademisinin Gülhane Eğitim Ve Araştırma Hastanesine .dönüşme serüveni anlatılıyor. GATAyı bilenler için daha da keyifli bir ikinci bölüm okuması olabilir.

Kısacası  rahat ve zevkle okunan bir kitap. Hem bu yeni kitabın hem de yazarının yolu açık olsun.

Not. Kızlar kafadan biraz çatlak olmalı bana göre de... Başka türlü olmaz. Başka türlü olmaz.


            
Çatlak Kızlar Sağlam Kapıda
yazar:           Ayten Kaya Görgün
sayfa sayısı  166 sayfa
yayın evi.      ayizi kitap
 

3 yorum:

  1. Kendine has bir mizahıyla sürükleyici bir roman olmuş. Bana da çok iyi geldi.

    YanıtlaSil
  2. Merak ettim kitabı. Bence de kızlar çatlak olmalı. Hem biraz da değil epeyce :)) olmalılar yoksa bunca yük nasıl taşınır.

    YanıtlaSil
  3. çok ilginç ve dokunaklı ve gülünesi bölümler var içinde...bir ara sana vereyim. sen de oku.

    YanıtlaSil