Feci'nin Blogu

16 Eylül 2019 Pazartesi

Bir kelime testi ( genç misiniz?)


                                                     Bir kelime testi ( genç misiniz?)   
Yaz rehaveti. Denize girip çıkıyoruz. Şezlong keyfi en güzeli. Etraf da çok kalabalık değil. Tuğçe bana eğilip, ya şu karşıda oturan çocuk üniversite arkadaşıma çok benziyor, dedi.
-E, o zaman git sor. Seni tanır o da,  diyorum gözümü okuduğum kitaptan ayırmayarak.
- Yok, yok o değil… O hipster oldu, dedi.
Okuduğum kitaptan başımı kaldırarak:
-O ne demek ya, dedim.
- Nasıl yani,  duymadın mı bu kelimeyi, dedi.  Yüzüme şaşkınlıkla bakarak.
- Hayır,
- Olamaz anne. Nasıl duymazsın. Anne senden korkuyorum ben,  sen unutuyorsun,  dedi dehşet içinde.
-Neyi unutuyorum kızım, hiç duymadım ki?
- Anne bunu herkes bilir.
- Ben bilmiyorum demek, dedim kızgınlıkla.  Kızgınlıkla birlikte içimde de bir şüphe. Bilmem gereken bi şeyi bilmiyor muyum? 🤔Neden bilmiyorum?  Hay Allah'ım! Dur bakayım dedim bir arkadaşlarıma sorayım. Bilen var mı aralarında. Vat sup’tan sordum. İçimden de ne olacak diye merak ediyorum. Neyse ki çoğu hiç duymamış. Birkaçının söylediğine göre dizilerde ve sitcomlarda geçiyormuş. Ama hiç biri konuşma dilinde kullanmamış.  Tabii ki moralim düzeldi. Demek ki duymamışım. Dizi de seyretmiyorum. Ve tabii ki  hipster  kelimesini bilmek  ve kullanmak   için  yaş grubum uygun  değil.  Ne yapabilirim?  
 İşte gördüğünüz gibi ben zorla kızımın dünyasına girmeye çalışırken sadece bir kelime ile kıçıma  bir tekme yiyorum  ve o dünyadan  çıkıyorum. Farklı dünyaların insanlarıyız. Bunu kabullenmek gerek. Başka bir çare yok…
Bilmeyen yaşı geçmişler(!)  için söylüyorum.  Hipster şu demekmiş:  Kendini alternatif göstermek isterken aslında genelin bir parçası olan. Yani aslında sıradan ama kendini farklı zannediyor. Daha doğrusu farklı göstermeye çalışıyor.  Kıyafetlerinden de belliymişler. Ne yaparlarsa  yapsınlar işte yine de ne kadar sıradanlar!  Vah, vah…(anladığım kadarı  ile olumsuz  bir tanımlama.) hatta bir arkadaşım kızından duyduğuna göre tiki ile benzer anlamdaymış, dedi.

Tiki ne demek biliyor musunuz?   Valla, ben biliyordum!😂



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder