Feci'nin Blogu

22 Aralık 2021 Çarşamba

HALETİ RUHİYEMİZ

 


            HALETİ RUHİYEMİZ  

Bir gecede yine haleti ruhiyemiz değişti.  Bu eski Arapça deyimi kullanıyorum çünkü ruh halimiz diye yazacağıma tersinden yazmak daha iyi geldi. Çünkü her şey tersyüz…🙃 Düne kadar sadece kaygılı ve umutsuzduk. Şimdi kaygılı umutsuz ve ters yüz olduk.  Valla benim beynim yandı. Sizinkini bilmem.😨 Hiç bu para pul işlerinden anlamayan ben bu iki gündür yazılanları sorulanları söylenenleri anlamaya çalıştıkça daha çok karıştırmaya başladım. dediğim gibi kafam yanık. Sosyal medya sorularına bakınız:

1.Normal TL’ni yatırdığında 3 ay sonra oluşan kur farkı ve kay payından hangisi yüksekse onu ödeyeceklermiş ama 20 aralığa kadar dövizi olanlara merkez bankası destek olacaktaki kasıt ne nasıl bir destek?

2.Bankadaki param için bankayla görüşmeli miyim, şuan kur garantisi yapmak için ?
3. Dolar bozduranlar için değil değil mi bu düzenleme? Zaten Türk lirası hesabını 3 aylık yapınca da geçerli mi? Sabah sadece dolar bozduranlar için geçerli diye bi şey duydum.🙃

4. idrak edemiyorum. Simdi ben bankadaki TL mi dövize çevirip, buna kur garantisi alamayacak miyim?❓

5. 17 Ocak Osman Kavala davası görülecek imiş, gene kur dalgalanacakmış. Ne alaka anlamadım ama öyle diyorlar. Ne yapmalıyım?😂

6. Sepet yapın diyenler yok ya sepet göçtü diyenler.😥

           Daha neler neler? Herkes birbirine bir şeyler soruyor, anlamlı anlamsız. 🤔

           Valla bu kadar tahsil bu kadar okuma yazma boşa gitti. İşte şimdi hiçbir şey anlamıyorum.🤔 Keşke şu para pul işlerini öğrenmeye çalışsaydım belki kafam bu kadar karışmaz kendimi bu kadar aptal hissetmezdim. Ne bileyim? Ama yalnız benim değil konuştuğum en bilgiçlerin bile beyin kıvrıntıları birbirlerine dolanmış vaziyette. Hep bir belirsizlik hep bir endişe şimdi de tersyüz oldu her şey...🙃

             Bütün bu düşüncelerle sabahın 8’inde hastaneye girdim. Evden çıktığımda dolunay daha tepede, hastaneye vardığım da bile hala gökyüzünden bana bakıyordu. Odama çıkarken koridorda hekim arkadaşımı gördüm. Kaç yıllık profesör… Sabahın 8 ‘i. Tertemiz beyaz önlüğünü giymiş, yüzünde bir gülümseme. Her sabah olduğu gibi vizitine gidiyor. Akşama kadar da çalışacak. Yalansız, dolansız, emek emek ve var gücüyle... Bu şekilde çalışıp çabalayanlar gibi. Karşılığı ne? Hiç anlamadığın para işleri... Korumalı kur nedir? kimin külahı kime geçiyor, kimin eli kimin cebinde? Hiç anlamadan öyle aval aval bak. Yıllarca okumuşsun yıllarca çalışmışsın saat 8.00 de ay dede ile işe gelip gece karanlığında evine giriyorsun. Olsun, sadece sen çalış. Yıllarca okuman yıllarca çalışmış olman kimin umurunda? Paran yanmış kül olmuş erimiş gitmiş… Kendini güvende hissetme. Sadece çalış sen. Bu bir geri zekalılık değil midir? bence öyledir.
             Haleti ruhimemiz nasıl olsun. Ters yüz mü, ters köşe mi bilmiyorum artık. Düz değil sadece bunu biliyorum. ◀

                                                                              Feride Cihan Göktan

                                                                                 2021/ aralık sonu 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder