Feci'nin Blogu

18 Mayıs 2021 Salı

KORONA GÜNLÜLERİ 57

         Korona Günlükleri 57 
         Yazacak konuşacak o kadar çok şey varken hiçbirisini dile getirememek tıkanıp kalmak. Kaç günlerdir bunu hissediyorum. Boğazımda bir yumru hatta birkaç yumru var gibi…TV de savaş görüntüleri, yıkılan binalar, çocukların masum bakışları, ülkemizde ve dünyada devam eden korona karmaşası… Kocaman bir ıssızlık, belirsizlik ve kaosun ortasında hiç savunmasız kaldık gibi. Orhan Veli’nin dediği gibi “her şeyi söylemek mümkün, epeyce yaklaşmışım, duyuyorum ; anlatamıyorum” Nereden başlayacağım, hangisini anlatacağım hepsi birbirine karışacak ve anlaşılır olmaktan çıkacak gibi geliyor bana. 😯

Bütün bu kısıtlanmış, eksilmiş, yalnızlarmış, günlerimizin karmaşasına bir de  gürültü eşlik ediyor. Hem de ne gürültü. Çıldırtıcı. Caddede belediyenin sağlam yolu söküp yeni baştan taş döşemesi mesela. O bitiyor bu sefer apartmanda bir kat sahibi daha yeni döşenmiş pırıl pırıl parkeleri ve karo taşları kırıyor ve evi yeni baştan tadilata sokuyor. Hem de ne gürültü. Çıldırtıcı. Kafa kemiğiniz içine tornavida sokup o beyin kıvrıntılarınızın dibinde döndürüyorlar. Bütün ruhunuz da beyninizle birlikte santim santim oyuluyor. Sağlıklı bir insanın keçileri kaçırmaması imkânsız. Kanun yok. Nizam yok. Herkes istediğini istediği anda yapmakta muktedir bu ülkede. Bu kadar sıkıntılı bir dönemden geçerken ve caddenin taş döşeme gürültüsü daha dün bitmişken bugün de bu çekiç ve matkap sesleri ile uyanıyoruz. Koşturup aşağıya gidiyorum can havliyle ne oluyor diye?  Büyük tadilatmış. E evden çalışıyorum. Kızım yeni gelmiş yurtdışından o da evden çalışıyor Ciddi uluslararası toplantılara katılması gerek. Ne olacak? Eli yüzü toz içindeki kalfa ve yanındaki işçiler öyle yüzüme bakıyorlar. Valla bilemem, biz emir kuluyuz. Adam zengin evini yeni baştan yaptırıyor diyor baş kalfa.

Öyle mi, peki diyorum sinirim tepemde. Avukat arkadaşlarımı arıyorum böyle bir şey olabilir mi hiç habersiz istediği zaman, istediği gibi, evde tadilat olabilir mi diye. Kanunlarda nizamlarda böyle bir cezai sorumluluk yokmuş. Apartman yönetmeliğinde tarih belirtilmesi gerekirmiş. Benim sahipsiz ülkem sahipsiz vatandaşlar… Herkesin her şeyi yapmaya muktedir olduğu bir ülke burası. Parayı verenin düdüğü çaldığı bir ülke.😡

Kovid 19 filan bu ülkeden kolay kolay gitmez size söyleyeyim. Bu kadar insana saygısız kuralları olmayan birlikte yaşama kültürü olmayan bir ülke, kalkıp da salgın hastalığı mı yenecek? Güldürmeyin beni …

Bu ülkede keçileri kaçırmak istemiyorsanız kulaklarınızı tıkayıp gözlerinizi kapatacaksınız. Bir tahta sertliğinde ve bir kütük kabalığında yaşamaktan başka bir çare yok. Böyle kaba saba bir kütük olabilirseniz ne mutlu size.🐻

Şu an beynim oyulmaya devam ediyor.😨

                                                                             Feride Cihan Göktan

                                                                               18 mayıs 2021

2 yorum: