Feci'nin Blogu

30 Mayıs 2021 Pazar

KORONA GÜNLÜKLERİ 58

 Korona Günlükleri - 58 

     Bu ülkede çoğu saçmalığı duyuyoruz, görüyoruz, yaşıyoruz. Hafızanın büyük süpürgesi bu duyduğumuz, gördüğümüz ve yaşadığımız tuhaflıkları saçmalıkları çoğu kere bilincimizden siliveriyor… Bu korona günlerinde de ne saçmalıklar, ne aptallıklar gördük, duyduk veya yaşadık. Çoğunu şimdiden hatırlamıyoruz bile. Ama bazıları asla unutulacak gibi değil. Bu olayı dün yaşadım ve hala içime sindiremiyorum. Hafızamın büyük süpürgesi değil süpürmek yanına bile yaklaşmadı ve hatta kafamda gittikçe ağırlaştı. Nasıl bir saçmalıktır? Bu nasıl bir işleyiştir? Nasıl bir vicdansızlıktır? Nasıl bir manyakça uygulamadır? Cuma gününden beri aklımdan çıkmıyor ve kahroluyorum düşünmekten. Sizlere de anlatacağım. Belki kafamdaki bu ağırlık biraz hafifler.

Cuma günü çevre ilçelerden birinden bir belediye otobüsü ile İzmir’e dönüyordum. Kovid nedeniyle müşteri yok rahat rahat oturuyoruz. Bir ara bir karmaşa oldu şoför “in arabadan amca” diye yüksek sesle ve kaba bir şekilde bağırmaya başladı.😡 Bu sırada eli kolu dolu yaşlıca bir adam da elindeki poşetler ve yüklerle otobüsün orta kısmına doğru ilerliyor. Biraz sonra oturacak. Şoför otobüsü zınk diye durdurdu. Ayağa kalkıp “sana in dedim, çabuk” diye başladı tekrar. Anlamaya çalışıyorum oturduğum yerden. 😒Hırsızlık mı, aranan bir suçlu mu, kaçak mı diye? Ben anlamaya çalışırken adamcağız, inmeyeceğim, sen beni indiremezsin diye kesik kesik yaşlı bir ses tonu ile elindekileri de bırakmadan söyleniyor. Daha oturmamış.   

-Hastayım. Doktordan geliyorum. Neden inecekmişim?

-Randevunu göster o zaman diye yine kaba kaba söyleniyor şoför.🤮

Ön sırada oturan bir yolcu, amca barkodun yanında mı, diye sordu.

Ben hala anlayamadım neden indirilmek istendiğini.

Arkadan bir adam bağırdı o sıra: amca sana in diyorlar. İneceksin.

İnmeye mecbursun, aşağı , aşağı! diye bağırıyor otobüste bulunan rahat rahat mesafelerle oturanlardan bir diğeri.😠

Koca adamı yolcular bir yandan, şoför bir yandan bağıra çağıra ana yolun ortasında elindeki ağırlıklarla bir yerlerde indirdiler otobüsten. Adam inerken “Allah belanızı versin” diye bağırıyordu.

Bütün bu otobüsün zınk diye durması, itekleme bağırış çağırış ve adamcağızın inmesi üç dört dakika içerisinde oldu. Sebep neymiş dersiniz? Duyunca kulaklarıma inanamadım.  Adamın 65 yaş üzerinde olması... Nasıl yani demişim arkamdaki adamın bu kuralı benimseyerek ve destekleyerek ağzını doldura doldura açıklama yapmasından sonra. Hiçbir şey diyemedim haliyle bu vahşetten çok korkmuştum.

Hala bu olayı düşünüyorum. Adamın 65 yaş üzerinde olduğu için ve hastane kartı olmadığından yaka paça elindeki ağırlıklarla caddenin ortasında bırakılmasını. Şoför büyük bir zafer kazanmış gibi yerine geçti. Yolcular da adamcağızı aşağı atmaktan çok memnundular hatta biri diğerine:

- Ya anlamıyorlar işte. Kural bu.  Arkadan dolmuşlar geliyor onlar nasıl olsa alır, diyor bilmiş bilmiş ders verir gibi bir suratla.

 

Olayın saçmalığı kâbus boyutunda. 😱Dünyanın hiçbir demokratik ülkesinde böyle bir şey olmaz ve olamaz.

Bu benim şahit olduğum olayı  biri çıkıp öykü olarak yazsa “distopik öykü” deriz. Ama ben gözlerimle gördüm ve kralcılardan çok korktum.

İnanılacak gibi değil gerçekten.

Bu ne zulümdür ya?

                                                                                                          Feride Cihan Göktan

                                                                                                             30 mayıs 2021

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder