Feci'nin Blogu

10 Nisan 2020 Cuma

KORONA GÜNLÜKLERİ 15


KORONA GÜNLÜKLERİ 15
Şu maske meselesi. Her gün çeşitli maskelerimizle sürdürdüğümüz modern hayatlarımızın yıpranmış yüzlerine şimdi nesnel ve dolayısı ile görsel  bir maske takmak zorunluluğu getirildi. Herkesin suratında ayrıca bir bezden veya kartondan bir maske daha var şimdi. Kimisi boynuna düşürmüş, kimisinin neredeyse gözleri bile görünmüyor. Siyah renkli olanlar, beyaz ve beyazın çeşitli kirli tonları.  Televizyonda bütün gün maske nasıl takılır, nasıl çıkarılır? Yani şu maske işini bir öğrensek bu iş bitecek. 😀
Apartman görevlimiz de herkes gibi maskeli.  Geçen hafta tanesi 3,5 TL’den almış ucuz diye. (piyasası 5 TL) Bak, dedim devlet veriyormuş. E- devlete gir, iste. “Yok, dedi E- devlet kilitlenmiş girmenin imkanı yok. Migros’a giremiyorsun yoksa. Mecbur aldım.”
Migros. Dev şirket.  Her gün  milyon Tl.lik  satış yapan şirket. Bir kıytırık 50 kuruşluk maskeyi vermiyor. Ben olsam devletin yerine böyle büyük şirketlerin,  süpermarketlerin müşterilerine bu 50 kuruşluk şeyi bedava dağıtma mecburiyeti getiririm. Yazıklar olsun dedim içimden.
Ya, dedim sen şu kendine aldığın yerden bana da 10 adet  filan al. Ya da yerini söyle ben alayım.  Gizli bir mafya örgütü üyesi gibi sosyal mesafeyi daraltarak yüzünü maskesi nedeniyle göremediğim ama sesinden anladığım kadarı ile endişeli ve şüphe dolu kısık bir tonla,  yok dedi sen alamazsın. İki günden beri adam gizli gizli veriyor. Yabancıya  vermez.  Beni tanıyor artık. Benden kötülük gelmeyeceğini biliyor.
-İyi de, dedim.  Adam karaborsacı. Şikayet etmek lazım.
-Ya doktor hanım, fakir adamcağız nerden aldıysa almıştır. Üzerine de 50 kuruş koyup satıyordur.  Garibin teki. Fakir fakirin halini bilir. 

          Düşündüm.  Doğru söylüyor. Migros koskocaman şirket.  50 kuruşluk maske kapısının önünde 5TL den satılıyor.  Kimse gıkını çıkaramıyor. Herkes kuzu kuzu alıp içeriye giriyor. Migros satsa yine alacağız hiç itiraz etmeden.  Belki de kapı satışıyla ortaktır. Böyle büyük şirketlere soramıyorsun. Sorsan ne olur zaten?
    
    Korona filan vız gelir.  Bu dünya değişmez.  Yine çarpan çarpana…
              Bu maskeler de asla düşmez.  Maskeli korona ve onun sahte yüzleri
              Fakirin halinden fakir anlar dedi. Ki  doğru… Korona filan anlamaz.
              Bir de Korona’nın adaletinden bahsediyorlar. 🤔
              Yoksulu da zengini de hiç ayırt etmeden çarpıyormuş.  Yok, daha neler?

                                                                                                      Feride Cihan Göktan
                                                                                                        10  Nisan. 2020

2 yorum:

  1. Allah sonumuzu hayır etsin çok zor günlerden geçiyoruz geçicez de daha öyle görünüyor maalesef

    YanıtlaSil
  2. nerden çıktı bu de mi? bir ay bir buçuk ay önce hiç haberimiz yoktu böyle bir şeyden.

    YanıtlaSil