Feci'nin Blogu

12 Nisan 2020 Pazar

KORONA GÜNLÜKLERİ 16


KORONA GÜNLÜKLERİ  16
20 yıl önce nüfus sayımı nedeniyle yaşadığımız ve artık "son" diye bildiğimiz "sokağa çıkma yasağı" korona salgını nedeniyle geri geldi. 11 ve 12 Nisan 2020. Dışarıdaki hava neredeyse ilk defa çok güzel ve güneş yeni yeni hissediliyor ve günlerden Pazar. Sokaklarda kolluk kuvvetleri gezmekte. Bir de köpekli bir adam gördüm balkondan seyrederken. Köpeğine anlatamadı tabii ki bu olayı. Korkarım biraz sonra da  karşıdan gelen kolluk kuvvetlerine anlatamayacak. 🙄
Şimdi 10 Nisan gecesinden bahsetmek istiyorum. Sokağa çıkma yasağı haberinden. Burada kayıtlı kalsın diye. Cuma gecesi saat 10.30’ta TV’den alt yazı geçerken gördüm ve kız kardeşime whatsupp’tan bildirdim haberin var mı diye. Sonra hemen buzdolabını düşündüm. Eh iki gün idare edilebilir durumda. Endişeye gerek yok. İşte tam ben bunları düşünürken kızılca kıyamet kopmuş anlaşılan. Sosyal medyadan çığ gibi görüntüler, videolar yağmaya başladı. Acaba içeride kalan yalnız ben miyim diye telaşlanarak balkona bile çıktım valla.😂 Haberlerde, insanlar marketlerde üst üste ve çok ilginç benzin kuyrukları var. Kavgalar, yaralanmalar, izdiham. Sonra her kafadan bir ses çıkmaya başladı: Nedir bu cehalet, nedir bu açlık? İki günde ölmediniz ya… Benzin kuyrukları ne ya?  ay bu PİK ne zaman, ne zaman olacak derken. PİK oldu şükür ” (mesela, bu en son yazdığım da benim kafamdan çıktı)   Sosyal medyada açıklamalar devam etti. “Günlerdir kürekle kar temizliyorduk, çığ düştü” demiş bilim kurulundaki bir doktor.  Face arkadaşım felsefeci Sayın Doğan Göçmen bu elim ve vahim dışarı fırlama olayını David Hüme’n güç politikasının sınırlarına ait görüşleriyle açıklamış.
Bu sabah sokağın sakinliğine bakarken bütün bu iki günden beri medyada kopan bu gürültüyü düşündüm. Neden böyle oldu diye? Cehalet mi gerçekten? Öyle olsa her yerde olmazdı bu gürültü bu kargaşa. David Hume veya başka bir felsefeci ile açıklayacak bir bilgim de yok. Düşündüm düşündüm🤯. Sonra…
Bütün bu karmaşanın içgüdüsel olduğunu düşündüm sonra.  Toplumların rasyonalitelerinin dışında bir de toplumsal bilinçaltı diye bir şey var. Savaş,  Açlık,  Salgın hastalıklar. İnsanlığın üzgün bilinçaltı ve hayatta kalma içgüdüsü. Düşünün ki bütün gün bütün dünyada hızla yayılan öldürücü bir hastalıktan bahsediliyor, Avrupa’da sahipsiz cenazelerden, tıka basa dolu morglardan. Sabahtan akşama felaket tellallığı yapan bir medya var. Ve gece yarısına iki saat kala sokağa çıkma yasağı ilan ediliyor. Bu insanlar, biz insancıklar ne yapalım? Korkunç olayları kaydetmiş bilinçaltımız ve gece yarısına iki saat kala açıklanmış bir sokağa çıkma yasağı.😨Bu iki gün değil iki saat bile olsa,  aç kalma korkusuyla marketlere(ne kadar yiyebilecekse? ) ve kaçma içgüdüsü ile de benzinliğe koşturdu herkes (nereye kaçacaksa?)  Yani bence bu yasak açıklaması bu şartlarda dünyanın neresinde yapılırsa yapılsın sonuç daha farklı olamazdı gibime geliyor.  Belki yanılıyorum. Ama dün farklı düşünüyordum bugün böyle düşünüyorum. Sadece cehalet değil. İnsanlığın kirli bilinçaltı.
Bugün 12 nisan Pazar. Etraf çok sessiz. İlk defa balkonumdan cıvıl cıvıl kuş sesleri arasından martıların çığlıklarını ve yaprakların hışırtılarını duydum. Güneş de yüzümden hafifçe geçiyordu.🤗 
Bu tarihi bir gün gerçekten.  İlk defa sessizliğin gürültüsünü duydum. Çok ilginçti!
                                                                                                    Feride  Cihan Göktan
                                                                                                         12 nisan 2020
#evdekaltürkiye
not. bu 10nisan 2020 sokağa çıkma yasagndan sonra neler oldu?
1.Adana’da bir fotoğraf sanatçısı, sokağa çıkma yasağı kararı sonrası sokakta oluşan izdihamı çektiği gerekçesiyle gözaltına alındı.
2.İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Twitter hesabından paylaştığı mesajda "Gayretle ve titizlikle yürütülen bir süreçte tamamen salgının önlenmesine yönelik hafta sonu sokağa çıkma kararının uygulanmasının sorumluluğu, her yönüyle şahsıma aittir" dedi. Soylu, "Onurla yürüttüğüm İçişleri Bakanlığı görevimden ayrılıyorum" ifadelerini kullandı.
3. Cumhurbaşkanı istifayı kabul etmedi. 
4.Gece yarısı Rize'de bir vatandaş, Süleyman Soylu istifa etti diye intihara kalkıştı Polisler ise 'İstifası kabul edilmedi' diyerek vatandaşı vazgeçirmeye çalıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder