Feci'nin Blogu

14 Nisan 2020 Salı

KORONA GÜNLÜKLERİ 17

             KORONA GÜNLÜKLERİ 17
Apartmanımızın kapı görevlisi ile bu izolasyon günlerinde haliyle daha çok rastlaşıyoruz. Onunla  güncel konularda kısa kısa kapı sohbetleri yaparız rastlaştığımızda. Mesela geçen gün  evimin çok yakınındaki Sağlık Ocağının korona nedeniyle karantinaya alındığını söyledi ki duymamıştım.  Aa!  demişim hayretle. Yok dedi bi şey olmadı, zaten hasta falan da kalmadı.  Ben şaşırmış bir suratla nasıl yani,  deyince, “Doktor hanım, valla benim hanım dahil herkes dirildi. Demek hepsi psikotikmiş.😂 Bu korona mıdır nedir,  korkularından psikotikleri düzeldi. Hemen doktor.  Hemen ilaç. Bak şimdi kimsenin sesi çıkmıyor. Bizimkinin başının ağrısı bile yok artık.  Ben de eczaneye gitmekten kurtuldum.  Gülüştük karşılıklı.🤣
Kapıyı kapattıktan sonra gülümsemem dondu kaldı yüzümde. Doğru, sevk zinciri olmaksızın oradan oraya koşturan bir sürü gereksiz hasta vardı tabii ki… Ama  bunun yanında her gün  bir çok kanser, inme, damar hastalıkları, ameliyat planlanan hastalar  görüyordum. Çok ciddi hastalıklar. Gerçekten onlara ne oldu? Hastaneler harıl gürül  canla başla covidle  mücadele ederken onlara ne oldu? Temiz hastaneler var, dedim içimden.  Ne kadar temiz olabilirler ki dedim sonra. Üstelik kaç tane var? Kovid  hastaneleri  elektif  ameliyat yapmıyor. Allah Allah bu hastalara ne oldu gerçekten?  Hatta bu korona günlerinde hasta yok diye özel hastanelerde doktorların işten çıkarılma haberleri vardı basında. Bunların hepsi apartman görevlimizin tabiri ile (psikotik!) olamaz.
Bir arkadaş grubuna bir mesaj attım. Ya dedim ne oldu bizim rutin hastalarımıza? O uzun kuyruklarda muayene fişleri almaya çalışan, günlerce beklemesin sırası öne alınsın diye prim sistemine para ödeyen ya da kavga çıkaran hastalara?  Nereye gidiyorlar biliyor musunuz? Ne oldu bu hastalara?
İlk gelen cevap şöyleydi: Yazık Oldu.😥
Gelen cevapların bazılarını yazayım:
"Hastaneye gelmeye korkuyorlar bulaş riski açısından"
"Over kanseri tanısı olan hasta fitoterapi deneyeceğim hastaneye gelmeye korkuyorum diyor. (fitoterapi: Bitkisel tedavi)"
"Son ana kadar bekliyorlar maalesef."
"Ben kadın doğum hastanesinde calışıyorum. Her gün aynı şeyi düşünüyorum. Nereye gidiyor bu sezeryanlar? Hani olmamaları imkânsız. Sezeryan bu."
"Yaşları 65 ve üstü ise hastanelere de ulaşamıyorlar.Bir hastam saat 10 da haber verdi saat 16.20 de evinden alınabildi ve sağ bacakta kızarıklık, şişlik ve şiddetli ağrı olmasına rağmen"

Bu korona haricindeki hasta sayısındaki belirgin düşüş tabii ki yalnız bizde değil bütün dünyada böyle. Bir arkadaşım konuyla ilgili New York Times’tan “Bütün o kalp hastalarımız nerede ?” başlığı ile bir haber göndermiş. Şuraya ilave edeyim. https://www.nytimes.com/2020/04/06/well/live/coronavirus-doctors-hospitals-emergency-care-heart-attack-stroke.html

Butün bunlar ne denmek oluyor derseniz: Bu pandemi salgınından sonra içinde kovid olmayan başka bir dalga gelecek. Korona korkusu nedeni ile kendi seyrine bırakılan bütün o diğer gerçek hastalıklar gecikmiş ve ilerlemiş olarak kocaman bir dalga gibi hastanelere ulaşacak.

Bizler de onlara neden bu kadar geç kaldınız diyemeyeceğiz?😥
                                                                                                     
                                                                                                        Feride Cihan Göktan 
                                                                                                        14. nisan .2020 



Not. Bu yazıyı yazarken gözlemlerinden faydalandığım doktor arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. 


2 yorum:

  1. Çok harika ...bambaşka bir pencereden bakarak farkli bir konuya dikkat çekmişsiniz.. çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. ben teşekkür ederim. sevgilerimle.

    YanıtlaSil