Feci'nin Blogu

21 Mayıs 2020 Perşembe

KORONA GÜNLÜKLERİ 27

            Korona Günlükleri 27
Hayatı sorgulamak.
Eğer rutin akışınız bozulduysa ve bu akışın bozulmasına bir ölüm veya bir ölüm korkusu bulaştıysa hele hele  yaş 35 demeyelim de yeni zamanlara göre 40’ı 45’i  aşmışsanız  işte o zaman hayatınızı karşınıza alıp başlarsınız sorgulamaya. Bu kovid salgınında da   en sık duyduğumuz ve okuduğumuz, karşılaştığımız ve korktuğumuz kelime “ölüm”. Böyle olunca da sorgulanan hayatlar ve sorgulayan yargıçlar çoğaldı aniden. Evlilikler, yalnızlıklar, meslekler, arkadaşlıklar yani hayatınızda olan ne varsa sorgulanıyor.
Yakın çevremde ayrıca takip ettiğim vatsup ve face gruplarında özellikle fark ettiğim bir şey var.  İlk önce sorgulanan mesleklerimiz. Doktor arkadaşlarımın çoğu bu salgın sonrasında ya emekli olmayı daha genç olanlar da iş değiştirmeyi düşünüyorlar. Bir hekim grubunda bazılarının yeni baştan TUS imtihanlarına girmeyi düşündüğünü ve hatta aralarında hazırlanmaya başlayanlar olduğunu okudum. Bazıları ilaç firmasına geçmek istediğini bazıları restoran açmak için hazırlık yapmaya başladığını yazmış. Yurt dışına özellikle İsveç gibi tıp çalışanlarının daha düzenli bir hayat sürdükleri ülkeler için araştırmaya başlayanların sayısı da az değil. Ne kadar üzücü aslında.😥 Ne kadar üzücü. Tıp Fakültesi’ne girebilmek o kadar kolay bir iş değildir. Hatta oldukça zordur. Bitmeyen imtihanlar, gece nöbetleri, mecburi hizmetler vs. vs. Bütün bu emek yığınını bırakıp yeniden hayata başlamayı göze alacak kadar bir hayal kırıklığı oldu bu meslek Türkiye’de ne yazık ki. Bu kadar eziyeti niye çekeyim diyorlar haklı olarak? İşte yaşıyorsun ve ölüyorsun. Her an ölebilirsin.  İşte o görünmeyen mikro: ismi Kovid, başımıza çarpa çarpa bunu öğretti.  Herkes düşündü: E ne gerek var bu kadar canhıraş çalışmaya, meslektaşlarınla iç huzuru bozulmuş bir ortamda itiş kakış, hastalarla  durmadan cebelleş, hep bir soruşturma korkusu, uykusuz geceler…  Karşılığında da saygı sevgi ödül hiçbir şey görmeden üstelik.
Bence de ne gerek var? Hayatın eve sığabildiğini de öğrendik.😍 Sığabiliyormuş.
Kovid-19 sonrası ne kadar ne değişecek bilemiyorum. Ama bazı şeylerin değişeceğinden eminim.  Şimdi kovid sonrası yeni hayat hakkında ben de bir öngörü de bulunayım diyorum:
 Toplu Doktor İstifaları ve Emeklilik dilekçeleri verilecek.
Hayat güzel çünkü. Eğer yaşıyorsak “yaşamalıyız”. Yaşamak, başımıza bir defa gelen şey çünkü.💖

                                                                                                                           Feride Cihan Göktan
                                                                                                                            21. 5. 2020

4 yorum:

  1. Doktor hanım bu ülkede hekimlik yapmak o kadar zorlaştı ki. Bir hastam iyileştiğinde duyduğum huzur çok büyük olmasına rağmen çalışma koşullarını, hem hasta hem arkadaşlarımın tavırlarını kaldıramadığım için bunu kendime niye yapıyorum diye sorgulamaya başladım. Genç ölümlerini gördükçe, hele bir çalışma arkadaşımızın trafik kazasında ölmesiyle coronavirüsten çok daha önce istifa ettim mesleğimden. Ülkemizde bazı şeylerin değişmesi çok zor artık toplum çok değişti hele de coronavirüs sonrası gelecek günlerin çok iyi olmayacağını düşünüyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok haklısınız. eziyet bir meslek oldu. mecburi hizmetler, nöbetler, huzursuz ilişkiler... en iyisini yapmışsınız. hele bugünler de herkes çok daha iyi anladı hayatı. arkadaşınız için üzüldüm. başınız sağ olsun. hayat böyle bir şey. bir varsın. bir yoksun ... sevgilerimle .

      Sil
  2. Dışarıda nöbet, icap, normal mesai derken herkesin yaşdığı ama bizim bilmediğimiz normal bir hayat var...
    Erken emekli oldum. İlk iki ay gece yarıları hastaneden geldiğini sandığım telefon sesleri ile uyandım. Ameliyat yaptığım zamanları düşündüğümde içimi cız ediyor hala ama hemen stressini düşünüp ohh demeyi öğrendim. Sonrasında tatiller, hafta sonları her gün benim. Normal bir insan oldum.
    Yaşasın özgürlük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi yapmışsınız. o stres çekilir mi ya.. yaşasın özgürlük .sağlıklı ve neşeli yaşayın. sevgilerimle

      Sil