Feci'nin Blogu

22 Mayıs 2020 Cuma

KORONA GÜNLÜKLERİ 28


Korona Günlükleri 28 


Çok ilginç şeyler oluyor. İlginç şeyler bazen de komik olur. Yani güleriz ağlanacak halimize.  Bu sabahki TV haberlerinde olabilir, kısa bir diyalog izledim. Buraya aktarayım ki sabit kalsın. Elinde mikrofon bir TV görevlisi garajda. 65 yaş üstüne bir günlüğüne bayram öncesi seyahat izni çıkmış. Bu nedenle garajlar tıklım tıklımmış.  Öyle dedi haberi okuyan spiker. Elinde mikrofonu ile iki vatandaşa yaklaştı gazeteci.  Biri kadın diğeri erkek. İkisi de orta yaş gibi. Yaşlı değiller yani. İkisi de dimdik duruyor elleri ve kolları hareketli. Kadın biraz kilolu ve yorgun duruyor. Erkek de yuvarlak yüzlü ve güleç. Erkek olanı  TV görevlisine kendinden emin bir şekilde biraz da gururla dikleşerek ben dedi, ablama refakat ediyorum. Siz kaç yaşındasınız dedi gazeteci gülümseyerek. “Ben 64 yaşındayım ama ablam 66 olduğu için ona refakat etmek zorundayım. Birlikte gideceğiz mecburen.” Ablası da ne yapsın 65 yaş üstü suratına yapışmış bi kere. Gülümsüyor biraz sinirli. Peki neden gidiyorsunuz diye ısrarla devam etti röportaj yapan genç. Şey dedi  kadın, (sokağa çıkması kısıtlı olan 66 yaşındaki kadın), bu arada da refakatçısı olan 64 lüğe de ters ters bakarak.  “Annemiz yaşlı da ben ona bakmaya gidiyorum. Bu da benle geliyor mecburen, yoksa yapacak bi işi  yok”.
 Sonradan okudum bilemiyorum doğru mu ama bayram nedeni ile refakatçi ile giden 65 yaş üzeri vatandaşlar bir ay geri de dönmeyeceklermiş. Ne bu ya? Önce hapis sonra sürgün. Ölümlerden ölüm beğen. Dediğim gibi çok ilginç. Çık akıl otur tepeye.

 Şimdi de  başka bir ilginç diyalog aktarayım benimle veterinerin arasında geçen.  Bugün Marla’ya mama almaya gittim hemen yanı başımdaki veterinere. Ya dedim bu korona nedeniyle insanlar hayvanlarını sokağa bırakıyorlarmış doğru mu bu? Evet dedi, ne yazık ki öyle. Ben hayretler içinde bakarken ama gelip satın alanlar da var, dedi.
     -Nasıl yani, dedim.
    - Sokak yasağı olduğu günlerde kendine refakatçi arıyor. Köpek gezdirince bir cezası olmadığı için, saatlerce köpek gezdiren var. Korona bitince de geri vereceklermiş.                 
     -Allah Allah bunu da hiç duymamıştım. Garibim köpek de beni biri sahiplendi bir de geziyorum diye seviniyordur.
     -Evet evet, köpekler pek mutlu bu korona dönemimde. Çok gezip tozdular  bu sayede.

     Korona döneminde refakatçilik  önemli. Kim kime refakat ediyor orası belli değil ama. Çık akıl otur tepeye.😥

Sadece iki farklı korona sohbeti  bu.  Daha neler var neler… Hepsi yazılmıyor ki… Ne zaman yeter,  ne hafıza. Kısaca çok ilginç bir dönemden geçiyoruz. Hayırlısı ile geçelim de.
                                                                                                        
                                                                                                       Feride Cihan Göktan
                                                                                                                   22. 5. 2020 

1 yorum:

  1. Ayyy vallahi güldüm ağlanacak hâlimize..🤗Azîz Nesin ustayı da rahmetle andım bu arada..Harika yazmışsınız..🌺
    Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil