Feci'nin Blogu

30 Mayıs 2020 Cumartesi

KORONA GÜNLÜKLERİ 32

KORONA GÜNLÜKLERİ  32

Apartman görevlimiz ile sohbet. Böyle bir köşe mi yapsam bilemedim.😘



Bu korona günlerinde yaklaşık 2.5  aydan beri akşamüstü  saat 6 civarı ve sonrası  devamlı evde olduğumdan eskiden karşılaşmadıklarımızın sayısı kadar karşılaşıyoruz onunla. Tabii ki iki kelime konuşmaca. O maskeli 😷 ve mesafeli. Çöpleri alırken günün ahval ve şeraitine ait bir iki kelam:
-Ya, dedim. Ben artık günleri karıştırdım. Sen bu sabah gelmedin? Bugün Pazar değil de mi?    
 - Yok bugün cumartesi, dedi.  
-Ha doğru bugün kısıtlamanın birinci günü. Sen de ondan gelmedin. Haklısın.
-Artık bu hafta son, şükür, haftaya yok. Ama benim çocuklara yasak devam ediyor yine, diye ilave etti.
- 65 yaş üstüne de onlara da devam ediyor, dedim. Ardından ilave ettim ne kadar saçma, her yer açık, ama onlara kapalı.
-Vardır bir bildiği Sağlık Bakanımızın, akıllı bir adam o, deyince ben biraz da parlayarak,
-ya ne bildiği olacak, bilim kurulu üyeleri yaşlılarımızı çok seviyoruz, onları antika eşya gibi korumalıyız diye saçma sapan konuşuyorlar, dedim.
-Ama biliyor musun dedi bilgiç bilgiç ve gözlerini devirerek.  - bak Amerika’da ne oldu,  hep yaşlılar öldü. Trump çıktı yaşlılar ölecek onlardan bana ne, bana gençler lazım dedi. Adam  yaşlıları öldürüverdi işte. Bizim hükumetimiz öyle değil.
Ben ne diyeyim şimdi. Durdum kaldım. O sırada iki büklüm eğilerek  çöpleri yerleştiriyor. Sonra yorgun yüzüyle döndü :
- bak bugün roketleri de patladı, Oh, çok iyi oldu dedi. Uzaya gidecekmiş pislik.  Bizim başımıza da PKK’yı sardı. Ama işte Allah cezasını verdi.  Böyle her şeyi yaparım, yaşlıları da öldürürüm dersen roketin de böyle patlar. Gününü gördü işte. 
Yüzünün çizgileri arasından ışıltılar geçti sanki bunları söylerken.
Gene bir şey diyemedim. Sadece İyi akşamlar deyip kapattım kapıyı.
Yok yok bu Trump’ın iki yakası bir araya gelmez. Düşünün bu sadece yeryüzündeki bir apartman  daire kapısı önünde üç dakika içinde yapılan bir beddua. İyi ki böyle Amerikan Başkanı filan olmamışım yanlışlıkla😂😂😂. Beddua üzerine beddua👺… ne kadar korkunç Valla…
            Yalnız sonradan hemen öğrendim ki  dediği patlama aynı şirketin Mars'a gidecek farklı bir modelinin prototipinin deneme uçuşu sırasında olmuş.. O uzaya gidecek olan patladı sanıyor ve ona seviniyordu garibim. 

Dünya bilinmeyen bir virüsten kırılırken bu gece, tarihi de yazayım  30 mayıs 2020'de saat 22.30 da ilk defa bir özel şirket uzaya insanlı araç yolladı.  Daha sonra da Mars'a gidecekler. Onun uçuş denemeleri yapıyorlar.  Hey yavrum hey! Bu Dünya kimin umurunda.🤔 Hiç takan yok. Ne hali varsa görsün. Korona, açlık, iklim değişikliği,ırkçılık. İlle de Mars'a gidilecek. Burası yeteri kadar kirlendi. 
Halen Amerika’da  yoksullar korona ile kırılırken, daha dün siyahi bir adamcağız nefes alamayarak, ayı gibi bir adamın dizinin altında kıvranarak ölürken, bugün hepimiz bütün dünya  ELON Musk’ın  uzaya fırlatılan roketini heyecanla ve keyifle seyrettik. Veli, bu kadar sinirlenmekte haklı. Elinden gelen bu. Kapı aralığında üç beş dakika içinde neye ve kime olduğunu tam olarak bilemediği nefretini söylemek ve beddua etmek. Bu dünyanın düzenine böyle dayanabiliyor ne yapsın? 😪 
                                                                                               
                                                                                                 Feride Cihan Göktan
                                                                                                 30 .mayıs .2020 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder