CAMDAKİ KIZ 1
Dizi seyircisi değilimdir. Uzayıp gittiği, kısmen durağan ve sürekliliği nedeniyle rutine dahil oldukları için. İkizler burcu rutini pek sevmez.😍Geçenlerde medyada çok tartışması olduğunda merak edip “Bir Başkadır” dizisini seyretmiştim. Camdaki Kız’dan da aynı şekilde o kadar çok bahsedildi ki insan Fransız kalmak istemiyor haliyle. Neymiş bu böyle deyip Türkiye’nin en çok seyredilen TV dizisi, merakıyla, hazır kızım da buradayken birlikte izlemeye koyulduk.👩🏾🤝🧑🏽📺
Hemen
baştan söyleyeyim oyuncuların performanslarını çok beğendik. Zaten çoğu
profesyonel oyuncu.👍
Dizinin ilk bölümlerini youtube tan seyrettikten hemen bir gün sonra aklıma kanca gibi takılan 2 şey oldu. 1. Nalan’ın korsesi. 2. Nalan’ın annesinin o mutsuzluktan siyahlaşmış mendebur suratı.🤢 Türkiye’de bu dizi nedeniyle korse satışları azalacak, artık kimse korse giymeyecek dedim kızıma.😂
Şaka bir yana ben bu yazımda
bu dizinin biraz derinine inmek istiyorum. Bütün toplumu bu kadar etkilemesinin
nedeni sadece anlatılan hikâyenin ilginçliği olamaz bence. O hikâyenin
izleyicilerinin bilinç altındaki yansımaları ve toplumsal ortak bir yaraya
dokunmasıdır. Arkadaş gruplarında ve feys gruplarında, nasıl yani olacak iş
değil, hiç su içmeden tuvalete gitmeden bütün gün korseli hayat olur mu, ne
kadar saçma sapan diye yazıldı çizildi. Haklılar. Olacak iş değil. Akıl dışı bi
şey. Ama insanın aklına kanca gibi takılıyor nedense. Çünkü bilinçaltına sesleniyor. Korseli düşüncelerimize.
Toplumun ve ailenin giydirdiği korsenin sıkıcılığını ve hatta yakıcılığını
hissetti seyirciler. Yönetmen korseyi bence metafor olarak kullanmış ve oldukça
başarılı. (Romanda bu korse olayı yokmuş diye biliyorum o nedenle senaristin veya yönetmenin başarısı diye vurguladım) yalnız korse değil o gizli iç çamaşırı odası, büyüler
vs.
İkinci
olarak değinmek istediğim konu, ya! kız üniversite bitirmiş, mimar olmuş, para
kazanıyor ama annesinin o çılgın kötülüğüne ve akıl dışı ahlakçılığına nasıl
karşı koyamıyor, çok saçma, olacak iş değil, diye yazılması. Evet, tam tersine bu
olacak iş. Öğrenilmiş çaresizlik diye
bir şey var. Herhangi bir tercih olamayacağını bildiğimiz dayatılarak bilincimize ve
bilinçaltımıza işlemiş toplumsal ve kişisel mevzular var.🤔 Bunları bir
öğrendikten sonra değiştirmek çok zor. Hatta değiştirmek akla bile gelmeyebilir. Bu kızacağın bir şeyleri değiştirmesi için önce “değişmesi” gerektiğini
düşünmesi gerek. Düşünmek. İşte bütün mesele. Değişmek. Hiç kolay değil. Kendi hayatlarımızda yaşadığımız her şey
özgür irademizle mi alınmıştır sanıyoruz? Tabii ki hayır. Özgür irade nedir? Ne
kadar değiştik?
Dizinin kadınları ve erkekleri konusu var bir de. Ayrıca bazı gazete yazılarında dizinin Türk gelenek ve göreneklerine balta vurduğu ahlaksız söylemler içerdiği yazılmış. Ben hiç öyle bir şey görmedim. Köroğlu ailesinin baba figürü, bütün gücü elinde toplamış, kendi iradesi dışında hiçbir şeye müsaade etmeyen, aileyi koruyan kollayan olarak canlandırılmış. Çok tanıdığımız bir baba figürü bu. Anne ezik ve çaresiz. Karşı taraftaki kızın ailesinde ise namus bekçisi dominant bir anne ve ezik bir baba. Camdaki kız yine aynen kapalı kapılar ardındaki beyni ve vücudu korseli ailesine karşı gelemeyen utangaç eli yüzü temiz kızlarından biri. Kötü kadın da var. Seyircilerin ahlaksız olarak nitelediği evli olduğu halde genç bir adamla düşüp kalkan şımarık bir kadın figürü. Herkesin nefret ettiği. Yani yazar, senaryo ve yönetmen geleneksel aile yapısına bir zarar vermemiş görünüyor. Ama yazının en başında yazdığım gibi daha derinde bir şeyi sorguluyor bence. Korseyi. O geleneksel aile yapımızda olan beynimizdeki korseyi. O korsenin sıkıcılığını ve yakıcılığını.Bu dizi bence bu nedenlerle çok tuttu. Toplumsal yaralarımıza dokunduğu için.
Dizinin devamı ve sonu nasıl olacak bakalım. Hiç dizi seyretmeyen ben merakla bekliyorum.😂
Feride Cihan Göktan
Haziran
2021
Kesinlikle katılıyorum. Dayanması zor görünüyor izlemeyi içimiz kaldırmıyor ama bunu yaşayan nice insan var. Belki kendimizde bile belimizde olmasa da başka korselerimiz var.
YanıtlaSilevet aynen.. zaten o nedenle seyretmeye devam ediyoruz ya da nefret edip seyredemiyoruz. korse orada imgesel olarak kullanılmış. beynimizdeki ve bedenimizdeki görünmeyen korseler ve bilinç dışı baskılı hayatlarımız.
Sil