Feci'nin Blogu

22 Mayıs 2017 Pazartesi

CNN GÜNDEM ÖZEL PROGRAMI (Yaşam Koçları ve Kuantum fizikçileri üzerine…)

                                                     CNN GÜNDEM ÖZEL programı
                                                   Yaşam Koçları ve kuantum fizikçileri üzerine…
Dün geceki CNN GÜNDEM ÖZEL (21 mayıs 2017) programının üzerimde bıraktığı ekşi/tuzlu  etki kaybolmadan yazmalıyım. Dün  program sonunda dayanamayıp birkaç bir şey yazmıştım gerçi, nasıl  abuk bir şeydir bu bize seyrettirilen diye. Arkadaşlarımın çoğu,  ben beş dakika dayandım, sonra kapattım,  zaten hiç TV seyretmiyorum, sen deli misin oturup TV mi seyrediyorsun gibi gibi  şeyler yazmışlar benim kısacık yazıma cevap olarak. Valla ben Deniz Bayramoğlu’nun yaptığı bu programı seviyordum ve her Pazar akşamı seyretmeye çalışıyorum. (TV de seyredilecek hiçbir şey kalmadığını düşünürseniz en azından her gece her gece o tuhaf artık gına veren sözüm ona siyaset tartışmalarının haricinde keyifli eğlendirici bir şeyler öğreten güzel bir program bence. Ama dün gece, ama dün gece Düşünce Gücü  başlığı ile yapılan program, Allah’ım tam bir fiyasko. Tam bir felaket idi. Kahkahalarla gülerek seyrettim çoğu konuşmayı. Ben böyle oturmuş alay ederken, program konuklarından olan nöroloji uzmanının sinirlenip ben gidiyorum arkadaş siz oturun cahil cahil tartışın deyip stüdyoyu nasıl terk etmediğine ve ne kadar sabırlı olduğuna da ayrıca çok şaşırdım. Belki gitseydi bu geride kalanlar meydanı daha çok boş bulup kim bilir daha neler anlatacaklardı, neler yumurtlayacaklardı demek daha doğru kelime herhalde…
Mesela bir katılımcı, danışanlarının  bilinçaltını yakalıyor ve resetliyormuş.  Bilinçaltı çekirdeği diye bir şey varmış bilincin altı ya derinlere dalmak gerekir tabi ki. İşte yaşam koçu diye tanıtılan bu bayan arkadaş özel teknikleriyle derinlerden o çekirdeği bulup çıkartıp onu pozitife çevirip sonra herhalde yine o çekirdeği bilincin altına yerine koyuyor anladığım kadarıyla…
Diğer köşede oturan kuantum fizikçisi… Yani önce fizikçi sonra kuantum üzerine çalışmış. Cern deneylerinden filan bahsediyor. Orada deneyler filan yapmış.  Enerjiyi maddeye dönüştüyormuş.. Ay daha neler söylüyor nötronlara, elektronlara arkadaş diyor, fizikle elektronlarla filan senli benli olmuş yani. Elektronların bilinci var, düşünceler görüntülenebilir derken Deniz Bayramoğlu da ağzı açık dinliyor. Demek bu sunucuların da  bildiği konularda program yapmaları gerekir diye düşünüyorum. (belli ki o da pek bi gariban kalmış bu konuşulanlara)
Hele bir ara hangisi söyledi bilemiyorum kopan uzuvlarımızı düşünce gücü ile geri gelebileceğini. Şaka yapmıyorum. Ciddi ciddi, neden olmasın karaciğer kendini yeniliyor da neden kolumuz bacağımız kendini yenilemesin dedi. Ciddi ciddi yani. Düşünce gücüyle olabilirmiş bunlar… Düşüncenin fantastik gücü yani…Bak şimdi bunu ben uydurdum. Beni de CNN’e davet edin düşüncenin fantastik gücünü anlatayım size. Neden olmasın?
Ha bir de bilimsel çalışmalardan filan bahsediyorlar. Literatür de gösteriyor yani. Bilimsel bir çalışmaya göre gülümseyen insanlar diğer insanlara göre tam tamına sekiz yıl fazla yaşıyorlarmış. Valla bu programda çok güldüm bu programı seyretmeyenlere göre birazcık fazla yaşayacağım kesinleşti bu verilere göre. Kıskanmayın siz de dayanıp sonuna kadar seyretseydiniz…
Şaka bir yana,  Ya burası  Dingo’nun Yeri midir ya?   Yaşam koçu ve kuantum fizikçisi filan gibi yalan dolan etiketlerle insanları kandırıyorsunuz. Tabii ki bu sözüm CNN programcılarına… Yoksa o kişi kendini  kuantum fizikçisi sanıyor  diğeri de insanları kurtaran hayatlarını düzelten  bir yaşam koçu .
Bu kadar basit olsaydı keşke her şey… İki günlük tahsil, iki kitap okumayla profesyonel  işler yapabilseydik. Hayat ne kadar  rahat olurdu.                           

                                                                           Feride Cihan Göktan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder