Feci'nin Blogu

15 Kasım 2020 Pazar

 

Yürümek Güzeldir / Çamlık -Şirince Yürüyüşü    

Bu geçmiş cumartesi günü yani bu korona günlerinde üstelik deprem hüznünün kara bulut gibi üstümüze çöktüğü bu günlerde biraz ışık aramak için gittim bu yürüyüşe. Çamlık/ Şirince arası. Yürümek böyle zamanlarda iyi gelir.  Hiçbir şey düşünmeksizin sadece doğayı seyrederek ve hatta yorulurcasına yürümek. Uzun uzun yürümek sanki o daralan içinizdeki şeyi genişletecekmiş gibi umuyorsunuz. Nitekim de öyle oldu. Neredeyse kocaman bir gün saat 8 akşam 5 arası bu kovid ve deprem hasarlı zihin mahkumiyetinin dışına çıkma sevincini yaşadım. Mis gibi bir hava, sonbahar renkleriyle bezeli bir tabiat, sessizlik, engebesiz bir parkur. Yürüyüş arkadaşım, evet dedi istediğim bu, sadece huzur. Haklıydı. Bugünlerde en çok ihtiyaç duyduğumuz şey huzur. Yaklaşık dört saatlik bir yürüyüş yaptık. Ortalama 20km. Vücut ve ruh o kadar istemiş ki yorgunluk bile duymadım hiç. Bıraksanız dört saat daha yürüyebilirdim.😀


Çamlık’tan Şirince’ye olan yürüyüş güzergahı oldukça rahat bir yol. Yani yürüme ile ilgili ciddi bir problem yoksa herkes yürüyebilir. Yolculuk enfes manzaralar  eşliğinde geçiyor. Çam ormanları içerisinde sonbahar renkleri ile çevrelenmiş olarak yürüyorsunuz. Ayrıca uzaklarda bir yerlerden dağların size eşlik etmesi ve hatta dağların ötesini bile görüyor gibi olmanız da harika bir duygu. Bazen buradan denizi bile görebilirsiniz dedi rehberimiz Yusuf Bey.  Bu sefer görünmese de Efes Antik kentine çok uzaklardan bakınca denizi de  görüyor gibi oldum.

Bu güzel günde tarihi ve coğrafi bilgilerden çok sadece görselin atmosferine teslim olmak daha iyi geldi. Çam ormanlarının arasında ilerlerlerken gözlerimizi dolduran renkler muhteşemdi. Yeşil, kırmızı ve sarı. Bu üç rengin çeşitli tonları ve karışımları. Armut kırmızısı ve ceviz ağacı sarısı. Tabii ki dağ çileği, incir, üzüm tadımları da var. “Dalında kurumuş üzüm” diye bir şey varmış mesela. İlk defa duydum ve ilk defa tattım. Harikaydı.

İşte bu keyifli yaklaşık 20km.lik yürüyüş Şirince’de çay/kahve molası ile noktalandı. Güzel bir rotaydı. Bu kovid günlerinde ilaç gibi geldi.

Şehir her zamanki gibi trafik sıkışıklığı ile karşıladı bizi. Bayraklı’nın ve Bornova’nın deprem damgalı hüzünlü yollarından geçtik yine.

Hayat devam ediyordu.

Bu kısa soluklanma için Ebruli Tur’a ve rehber Yusuf  Bey’e teşekkür  ederim.

                                                                                                                        Feride Cihan Göktan                                                            15 kasım 2020



not. bu rota hakkında ilgilenenler için detaylı bir yazıyı da ekte sunuyorum. 

http://dagakactim.blogspot.com/2015/01/camlik-sirince-yuruyusu.html                                                                                                                          

2 yorum:

  1. Valla o kadar güzel anlatmışsınız ki,,benim de canım çekti..İnşallah ben de bir gün giderim..

    YanıtlaSil
  2. evet anlattığım ne ki.. çok keyifliydi gerçekten.

    YanıtlaSil