Feci'nin Blogu

31 Mart 2020 Salı

KORONA GÜNLÜKLERİ 10


Korona Günlükleri 10
Dün birkaç arkadaşım telefon etti. Hepsinin morali bozuk ve bu gidişat ne olacak diye telaşlılar. Hele sevgili bir arkadaşımın hıçkırarak ağlamasından ne dediğini bile duyamadım önce. Sakin ol demekle yetindim üç beş kere. Dur, dedim ne oldu? Zannettim ki çok yakınını kaybetti veya kanser teşhisi kondu. Ne oldu diye tekrar ettim telaşe ile.  Sonra anladığım kadarı ile “lütfen güzel bir şeyler söyle” diye tekrar ediyordu. Yine yarım yamalak hıçkırıkları arasında korona kelimesini ayırt edebildim. Bu kelimeyi hepimiz artık fısıldama ile veya sadece tek hecesini duyarak şıp diye anlarız zaten. Biraz sakinleşince başladık konuşmaya. Dediği şu: Çok korkuyorum. Ne yapacağımı bilmiyorum artık. Evi günde üç posta temizliyorum. Dışarıdan gelen her şeyi yıkıyorum. Kafayı yemek üzereyim. Eşyalarımı filan hazırladım hastaneye kalkarsam diye. Her yerden ölüm haberleri geliyor. Daha yaşamak istiyorum. İki tane çocuğum var benim. Gidip BT mi çektireyim? Testler sonuç vermiyor diyorlar. Ne olursun bana bir yol göster!
-Dur, dedim önce bir sakin ol.  Şimdi senin bir şikayetin var mı onu söyle.
-Nefes alamıyorum.
-Nasıl yani, dedim. Bak telefonla konuşuyoruz, hıçkırıklarla ağlıyorsun, nasıl nefes alamıyorsun?
-Öyle değil ya, içimde bir sıkıntı, nefesim daralıyor sanki.
-O psikolojik, dedim. Ateşin de yok. Sigara içtiğin için arada sıra da öksürüyorsun.. Sen önce sigarayı kes.😠
               Gerçekten iş çığırından çıktı gibi. Bir karikatürist arkadaşım için caps yazıyorum. Bu  korona  hazretleri piyasaya yeni çıktığında, bu  virüs dünyanın çivisini yeniden yerine takacak  diye  yazmıştım.  Neredeee?😱 Valla çivi tamamen kayboldu. Herkes, bütün dünya telefondaki arkadaşım gibi çıldırdı. Hepimiz bir baskı içindeyiz. Vaka sayıları artıyor! Devamlı artıyor!  Fatih Terim hastanede. Prens Charles karantinada. Ölü sayısı binlere vardı. İtalya’da boş tabutlar hazır bekliyormuş. Bizim camilerimizde salalar veriliyor.
Gerçekten bir korku tünelinden geçiyoruz ve  herkes bir felaket tellalı 👺 Bir kere şunu söyleyeyim. Artan vaka sayısı. O devamlı yükselen çizgi…Herkesin birbirine  dehşetle sorduğu, pik ne zaman olacak? Uğursuz  çizgi devamlı yükseliyor ekranda. Şimdi dikkat ediniz lütfen: O vaka sayısı diye belirtilen sayılara  test pozitif insanlar da dahil. Sadece hastaların sayısı değil. Test yapılıyor ve pozitif çıkıyor. Test yapıldıkça pozitif çıkma olasılığı artar. Test pozitif o anda hasta veya değil (daha önce karşılaşmış)veya belirtisiz geçiren  hasta  demektir. Bunların toplamı vaka sayısı diye yazılıyor. Türkiye’de Mart 11 de ilk vaka yakalandı. Hiç olur mu? İlk fark edildi demek daha doğru. Ben yakın çevremden biliyorum çoğumuz bu Koronayı geçirdik veya tanıştık. Yani şimdi test yaptırabilsek çoğumuzun pozitif çıkar. Yani bu kadar artan vaka sayısına test pozitifler dâhil. Ve gittikçe de artacak. İyi ki de artacak. O zaman toplum olarak bağışıklığımız yükselecek. Bulaşıcılık hızı azalacak. Fatih Terim veya Prens Charles.  Sadece testleri pozitif belki de Korona’ya ait  gripal enfeksiyonları var. Bir hafta sonra düzelecekler.  Hafif gripal enfeksiyon veya kas ağrıları. Belki de 38 derece ateş.  Yani hepimizin geçirdiği soğuk algınlığı gibi. Ama televizyona ve sosyal medyaya bakarsak onlar ölümden döndü bizler de  koronadan öleceğiz.😂
Neyse, arkadaşımla biraz sohbet ettikten sonra rahatladı gibi. Ağlaması kesildi. Hatta espri bile yaptı;
 “Eve girdik de bakalım nasıl çıkacağız. Şişman ve saçı başı uzamış mağara kadınları gibi.”🤣🤣🤣
Hadi dedim kendine iyi bak. Delirme. TV'yi çok seyretme. Sosyal medyaya da  çok güvenme. Bu günler geçecek.
#evdekaltürkiye     #gülümsetürkiye
                                                                                                                                                                  

                                                                                                       Feride Cihan Göktan
                                                                                            31.3.2020


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder